<?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /> <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />  

یک پیشنهاد

موضوع : تبادل اطلاعات برای بهره وری با لاتر

قال الصادق (ع ) : تجربه پدر علم است .

 

یک کارشناس پرستاری یا آزمایشگاه یا ....... رادرنظربگیریدکه بطورمیانگین باید 30 سال کارکند. درطول این مدت دوآسیب همواره اورا تهدیدمی کند

1-     فراموشی ورسوب بخشی ازآموخته های دانشگاهی به علت تک بعدی بودن کارش

2-     ورود تکنولوژیها وداروهای جدیدو .... درپی ابداع واختراعات جدید وبی اطلاعی ازآنها( که این دومی ازخواص علوم عملی وتجربی است .

فرض کنید که یک کارشناس پرستاری سی سال خدمتش رادربیمارستان سوختگی اصفهان طی کند, حداکثرابعادتقویت شده علمی ایشان دربعد: جراحی ترمیمی وعفونی و ...... می باشدواگراین نیروبه بیمارستانهای دیگرجابجانشودآموخته هایش درزمینه پرستاری بیماران روانی –اطفال-سالمندان – گوارش – ارتوپدی – و .... به علت عدم استفاده ازآنها , به فراموشی سپرده می شود.

آیا اززبان همکارتان بارها شنیده ایدکه : اینجا فسیل شدیم . ؟ برای معضل فوق اینجانب یک پیشنهاد وراه حل دارم :

 

گردش وچرخش درصدی ازپرسنل هرمرکزبه صورت ماموریت به مراکز دیگربرای مدت زمانی خاص .

این جابجائی می تواند بین بیمارستانهای یک استان یا بین مراکزی که دراستانهای مختلف قراردارندانجام شود. این انتفاع متقابل است . آگاهیهای هرپسنل حداقلدرسه سطح میتواند مفید واقع شود : الف – مستقیما درمحل خدمت او ب – درخانواده واعضای درجه اول او ج – درشعاعی دورترعوام مردم وجامعه ای که درآن زندگی می کند وفامیل او. مثال : فرض کنید که شماکارشناس پرستاری باشید وهنگام مسافرت سریک صحنه تصادف ناخواسته حاضرشوید ودرقسمتهای ارتوپدی وجراحی مغزواعصاب کارنکرده باشی یااورژانسهای آن فراموشت شده باشد وتا رسیدن اورژانس, دراثریک حرکت نابجا مصدوم نخاعی شود, ببینید عوارض این آسیب برای فرد وجامعه چقدر خواهدبود؟

بی شک این تبادل وتضارب اطلاعات , ودرنتیجه تجمیع علوم ودانسته هامی تواندموجب یک هدف فوق سازمانی وملی شود.

دربعضی ازعلوم وزمینه های دیگرهم می توانیدموضوع فوق راببینید مانند: دوره های فلوشیپ وفرصت مطالعاتی اساتید دانشگاهها, وتئوری گردش نخبگان درعلوم سیاسی .

/ 0 نظر / 6 بازدید